Iskolakultúta magatartáskultúra
Tartalom
Szociális-érzelmi képességek fejlesztése a tanórán – képzési program
Az alapképzésre épülő programok
a) Magatartáskultúra program 1-4. osztályokra
b) Az én világom – A mi világunk – önismereti-életvezetési program 10-16 éveseknek
c) Tanulásirányítás a tanórán – Önismeretre, egyéni célokra alapozott tanulásirányítás, tanóraszervezés a felső tagozaton
Szociális-érzelmi képességek fejlesztése a tanórán – képzési program
Avagy a tanári tolerancia fejlesztése és az iskolai magatartáskultúra kialakítása, formálása
- · 40 órás akkreditált képzés, csoportonként 12-20 fő, 4 – 6 alkalom.
- · Igény szerint az intézmény helyszínén. Ára: Megegyezés szerint
- · Célcsoport: óvónők, tanítók, tanárok, intézményvezetők.
Célja: Óvónők, tanítók, tanárok ismerjék meg az iskolai, közösségi életben nélkülözhetetlen tanulói szociális-érzelmi képességeket, a következetes magatartásváltoztatás modelljét, annak elméleti és gyakorlati ismereteit.
A résztvevők legyenek képesek a programban megjelölt 15 szociális-érzelmi képesség kialakítására, fejlesztésére, a képességbeli hiányok felismerésére, az okok feltárására, elemzésére és a képességfejlesztés ütemezésére.
Ismerjék meg a Magatartáskultúra és Az én világom – Mi világunk programokat, azok fejlesztését szolgáló tantervet, tananyagot, módszereket, taneszközöket, gyakorlatot, és legyenek képesek e program gyakorlati bevezetésére.
Az alaptanfolyamra épülő programok
a) Magatartáskultúra 1-4. évfolyamra
A program célja: Kisgyermekek, tanulók magatartásának, viselkedési szokásainak formálása elsősorban a foglalkozásokon, a tanórán, iskolai közösségi életben, hétköznapi szituációkban.
A gyermek, a tanuló tudjon a környezet elvárásaihoz alkalmazkodni, és legyen képes a környezetét pozitív módon befolyásolni. Törekedjen arra, hogy környezetében kellemes személyiséggé váljon. A tananyag és a követelmények a tanulók tanórai és egymás közötti magatartását érintő szociális és érzelmi képességek fejlesztését szolgálják. 15 alapképesség áll a program középpontjában.
Évente 6-6 képesség kialakítására kerül sor.
- · Eszközök: Tanterv, Útmutató, óravázlatok, tanulói füzetek 24 modulhoz.
Szimbólumok, képek, ábrák, értékelési, nyomon követési rendszer.
- · Tapasztalatok, referenciák: 13 iskolában 31 tanító 610 tanuló és szüleik Győrben, Rábacsécsényben, Pázmándfalun, Dunaújvárosban, Tüskeváron. Bemutató órák megtekintése – videón is.
b) Az én világom – A mi világunk
A program célja: 10-16 éves tanulók számára önismereti, kommunikációs, életvezetési képességek fejlesztése, a világképük alakítása és a roma-kultúra közvetítése.
Eszközök: Tanterv, Útmutató, 64 oldalas tanulói önismereti napló és
4 kötetes szöveggyűjtemény, szövegértelmezési feladatlapokkal.
Tapasztalatok: 3 általános és 2 középiskola pedagógusai adnak referenciát a programról Győrben, Veszprémben, Miskolcon.
c) Tanulásszervezés a tanórán
- 1. Önismeretre, egyéni fejlesztésre épülő tanulásirányítás, tanóraszervezés
- 30 órás képzés
- önismereti, tanulási és együttműködési képességek egyéni fejlesztését szolgálja
- 12-18 éves fiatalok számára
3 alkalommal szerveztük meg Győrben 30 pedagógusnak
A program célja: a tanulók tanulási eredményeinek növelése önismeretük, világképük gazdagításával, az egyéni tanulási utak kialakításával, pozitív tanórai munkalégkörben, új pedagógiai kompetenciával, új tanóraszervezési modell bevezetésével.
A program elemei: Egyéni utak szerinti tanulás
Tanóraszervezés új modellje
Önellenőrzés, értékelés rendszere
Fontos szociális képességek kialakítása
Tanulók világképének rendezettsége
Együttműködő fejlesztő tanári közösség működése